מהו ניוזלטר וכיצד הוא תורם לעסק שלכם
משמעותית?
Marketing
תפקיד הניוזלטר בשיווק הוא קריטי עבור עסקים הרוצים לשמר לקוחות לאורך זמן וצריכים לנהל תהליך מכירה ארוך ומורכב.
מהו ניוזלטר?
גיליון אינטרנטי בדיוור ישיר לקבוצת נמענים , לקוחות החברה וללקוחות פוטנציאליים. כלי מצוין לשיווק, קידום מכירות ושימור לקוחות.
מה מכיל הניוזלטר?
על מנת שהניוזלטר יהיה מוצלח עליו להכיל תוכן איכותי, לפחות 2-3 מאמרים מקצועיים בנוסף לכל תוכן פרסומי והצעות ערך כמו מבצעים וקופונים. כמו כן הניוזלטר הוא הפלטפורמה ליידע את הלקוחות שלכם בכל דבר שחשוב לכם שיידעו, לדוגמה:לקחתם חלק מפרויקט התנדבותי כלשהו, פתיחה מחודשת לאחר שיפוץ, הגעה של קולקציה חדשה ועוד...
אין יריות באפלה
היתרון הכי ברור של הניוזלטר הוא היכולת שהוא נותן לנו כבעלי עסקים לפנות בממוקד ובצורה אישית לקהל היעד שלנו. אין בעל עסק שניוזלטר לא יכול לקדם את העסק שלו ולעזור לו להגדיל מכירות. זהו כלי שמבטיח לנו שיח מתמיד עם קהל היעד שלנו. כל מייל שנשלח מן המערכת מגיע לאדם אשר מתעניין במוצרי החברה או לפחות התעניין בעבר.
אבל (וזה "אבל" גדול) שליחת ניוזלטר לא בדיוק מבטיחה לנו שיח קבוע עם קהל היעד, אחוזי פתיחת מיילים מניוזלטרים הם נמוכים מאוד, בשביל זה אנחנו חייבים להתמיד ולהיות עקביים בקצב שליחת המיילים ובתוכן שייתן ערך אמיתי לקהל היעד שלנו.
הקפידו בכתיבת הניוזלטר לתת ערך אמיתי ללקוחות שלכם, מידע ומדריכים שיעזרו להם ויתנו להם מענה למה שהם מחפשים. חשבו למי הניוזלטר הזה אמור לתת ערך ותועלת, לכם? לקורא? אז כמובן שלשני הצדדים אך אם הקורא אינו מרוצה, לכם זה ממש לא יועיל. התוכן בניוזלטר חייב להיות מחולק בצורה נכונה על מנת לסקרן ,לתת תועלת לקורא ולגרום לו להתעניין במוצרים שלכם.
רק תוכן בעל ערך ללקוח יביא תוצאות!
למה תוכן בעל הערך הוא כל כך חשוב?
1. הוא מעניק לכם אפשרות להראות שאתם מומחים בתחומכם ונותן ביטחון ללקוחותיכם שהשירות/מוצר שלכם הוא הטוב ביותר עבורם.
2. תוכן איכותי גורם ללקוחות להמשיך לעקוב אחר הניוזלטר ,לקרוא את המיילים שאתם שולחים להם ולהיחשף גם לתכנים המכירתיים יותר כגון : מבצעים, מוצרים חדשים ועוד...
לדוגמא, חנות ביגוד ספורט והנעלה תרצה לפרסם לצד התכנים המכירתיים גם מאמרים הדנים בנושאים כמו: כיצד כדי להתכונן לפעילות ספורטיבית, אכילה נכונה לבניית שריר, איך לרדת במשקל ולהמשיך להנות מאוכל, כיצד לבחור את הנעל הנכונה? ועוד תכנים אשר מותאמים לקהל לקוחות שמתחבר לספורט וצמא למידע יעיל. רק לאחר שהכנסתם תוכן בעל ערך ללקוחותיכם, הכניסו גם תוכן מכירתי נטו כגון: מוצרים חדשים, חוות דעת מלקוחות והנעות לפעולה כגון "התקשר עכשיו", "מלא פרטים והירשם" .המינון בין שני סוגי התכנים חייב להיות נכון, ניוזלטר יותר מדי מכירתי שרק מנסה לשכנע לקוח לקנות, יגרום בסופו של דבר לבקשה מצדו להסירו מרשימות התפוצה שלכם.
לסיכום, זכרו להקפיד על מינון נכון של הוצאת ניוזלטרים, תזמונים נכונים לפי תקופות, התאמת תכנים לצרכי העסק שלכם ולצרכי לקוחותיכם, עיצוב וצבעים מותאמים ללוגו והקו העיצובי שבחרתם ללכת איתו גם במדיות אחרות.
גם זה יעניין אותך
עלות נמוכה ויעילות גבוהה, זהו אחד הכלים הטובים ביותר למיצוב כאוטוריטה ולהגדלת מכירות. איך מנהלים רשימת תפוצה ומדוורים ללקוחות כמו המומחים? בצ'קליסט יש 11 מרכיבים חובה בניהול רשימת התפוצה שלך.