11 מרכיבים למדריך שייצור לך רשימת תפוצה ולקוחות
Marketing
מדריך בעל ערך הוא כלי מצויין כדי להביא לקוחות, לבנות רשימת תפוצה וקהילה שעוקבת אחרי העסק שלך באופן אדוק. איך מתחילים לבנות מדריך? מה חייב להיות בו? ואיך הוא יביא לך לקוחות?
יש כמה סוגים של מדריכים, הנפוצים ביותר הם מדריך וידאו ומדריך כתוב, מאמר זה תקף לשניהם.
אז מהם 11 המרכיבים למדריך דיגיטלי חינמי שיבנה לך רשימת תפוצה ויביא לקוחות?
1.המון ערך אמיתי שנותן תועלת לקהל היעד
מה זה אומר המון ערך? מידע, כלים, טיפים או פעולות שבאמת יעזרו לקהל היעד שלכם להתמודד עם בעיה שאתם יכולים לפתור לו. אם המדריך לא יהיה יעיל לקהל היעד, זה יעשה לכם נזק תדמיתי ותפספסו את ההזדמנות להראות לו שאתם מקצוענים ושווה לקנות מכם.
2.פרקטיקה ופעולות שבאמת ניתן ליישם
שימו לב שהמדריך לא תיאורטי מדי ובאמת ניתן ליישם אותו. אם קהל היעד יצליח להשתמש בו כדי לפתור בעיה בחיים שלו, עשיתם את העבודה והגדלתם את הסיכויים להפוך אותו ללקוח משלם.
3. לדבר פשוט (שכל ילד יוכל להבין)
אחת הטעויות הכי נפוצות במדריכים היא שהם לא מובנים, כי מי שבנה אותם דיבר או כתב בשפה גבוהה והשתמש במונחים מקצועיים מסובכים שרק איש מקצוע מהתחום שלו יבין.
4.דוגמאות מהחיים
תנו דוגמאות אמיתיות לטיפים והעצות שאתם נותנים כדי לוודא שהכל מובן והמדריך באמת יעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. המון פעמים ההבדל בין תוכן מצויין שמביא לקוחות לבין תוכן בינוני הוא דוגמאות מן החיים.
5. שם אטרקטיבי שמושך לקוחות
מהשם של המדריך הלקוח כבר צריך לדעת מה ייצא לו מזה שהוא יוריד אותו. לדוגמא: מדריך של מטפל שעוזר לרווקים ורווקות ליצור זוגיות, ייקרא "5 הפעולות שיעזרו לכם ליצור זוגיות בשנה הקרובה" כבר משם המדריך אני מבין למה כדאי לי להוריד את המדריך.
6. אמינות בהבטחה הפרסומית
תנו למדריך שם שבאמת מבטא את תוכן המדריך. אם תתנו שם מפוצץ מדי שמבטיח הרים וגבעות, זה גם לא יהיה אמין וגם מעצבן כי לא עמדתם בהבטחה שלכם ללקוח.
7.לבקש משהו (לא גדול מדי) בחזרה
שלבו הנעות לפעולה שיובילו את הלקוח מהמדריך לשלב הבא במשפך שלכם (יגיע לפגישת היכרות, ישאיר פרטים בדף נחיתה לקידום הרצאה, ירכוש מוצר דיגיטלי וכו'). אם לא הנעתם את הלקוח לפעולה דרך המדריך, פספסתם אחלה הזדמנות שבה הוא כבר מקדיש לכם זמן וקשב, כדי לגרום לו ללכת לשלב הבא. שימו לב שהשלב הזה לא גדול מדי, לדוגמא: לרכוש קורס ב-15,000 ש"ח. הלקוח רק הכיר אתכם, יש עוד כמה שלבים שהוא צריך לעבור עד שיוכל להתחייב אליכם בכזו רמה.
8.נעים להכיר
הציגו את עצמכם ותנו ללקוח את כל הסיבות והמידע כדי להאמין ולהבין שאתם בעלי מקצוע שיכולים לעזור לו. איך? הקדישו חלק במדריך כדי לספר על ההשכלה, הרקע המקצועי והסיפור האישי שהוביל אתכם לעסוק במקצוע ותורם לכם מקצועית (בטוח יש לכם כזה, גם אם זה לא נראה ככה). שימו לב לא לכתוב רשימת מכולת או קורות חיים. ספרו בקצרה ורק דברים רלוונטיים, הקטע הזה במדריך צריך לרתק את הלקוח ולגרום לו לסמוך עליכם.
9.הוכחות חיות
שלבו בתוך המדריך הוכחות לאיכות השירות שלכם. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים:
א. בדוגמאות שאתם נותנים, ציינו שזו דוגמא אמיתית מעבודה שלכם עם לקוח.
ב. בחלק מהמדריכים ניתן לשלב עדויות של לקוחות אבל במידה, שימו לב שהמדריך לא הופך להיות דף או סרטון מכירה בלבד.
10.עיצוב מרשים וממותג (לאלו מכם שבונים מדריך כתוב)
עצבו את המדריך בצורה מקצועית ומרשימה, איך זה בא לידי ביטוי?
-
פורמט -קובץ וורד הוא לא מדריך שיעשה לכם את השירות הכי טוב שאפשר, אני ממליץ לבנות בפאוור פוינט או מערכות עיצוב מתקדמות אחרות. בסיום, להמיר לקובץ PDF ואז להפיץ.
-
צבעים- שלבו לאורך כל המדריך את צבעי המותג שלכם. לדוגמא: אם הלוגו והאתר שלכם מעוצבים בגווני כחול ואפור, השתמשו באותם גוונים גם במדריך.
11.חווית משתמש ברמה גבוהה
מדריך כתוב- חשוב מאוד שהמדריך יהיה קל ונוח לקריאה. שימו לב שהכיתוב לא בהיר, צפוף, או קטן מדי והדגישו בבולד כותרות ומסרים חשובים. מומלץ לבנות את המדריך לאורך (A4) כדי שיהיה קל לקריאה גם בפלאפון (מומלץ לבדוק גם באייפון וגם באנדרואיד).
מדריך וידאו- צילום באיכות גבוהה (ניתן גם בפלאפון), מיקרופון דש וכתוביות לאלו שנמצאים במקום רועש או במיטה ליד בן זוג שיישן. בזמן צילום הקפידו שלא יהיו רעשי רקע מיותרים כמו מזגן ישן חצי מקולקל או רעשים מבחוץ.
לסיכום, מדריך הוא כלי מדהים שיכול לעזור לכם להזניק את העסק בצורה משמעותית. הקפידו לבנות אותו בצורה נכונה שבאמת תהפוך אותו ליעיל עבור הלקוחות שלכם וכתוצאה מזה גם עבורכם.
רוצים עזרה והכוונה כדי לבנות מדריך מקצועי שיביא לכם לקוחות?
גם זה יכול לעניין אתכם
הכלים השיווקים שיעשו את כל ההבדל
לאחר תקופה כאיש שיווק ועצמאי איגדתי לי 13 כלים שבעזרתם העסק שלי מתקדם, צומח, מוכר ונהיה רווחי יותר מיום ליום. ריבוי הכלים שייש לנו כיום לשיווק העסק, יוצר בלבול וחשוב לבחור בנכונים ביותר.
מה צריך להיות באתר כדי שיביא לקוחות?
האתר שלכם הוא המקום שיגרום ללקוח להעריך אתכם ולהגיד לעצמו "אני חייב לעבוד איתו!". זה המקום בו הוא יכיר אתכם לעומק כדי שביום בו יפנה אליכם, הוא כבר יהיה 90% משוכנע ולכם לא תהיה הרבה עבודת מכירה.
לא אוהבים למכור? זה בשבילכם
רובנו לא אוהבים את פעולת המכירה. והמילה "מכירות" אפילו גורמת לנו לאי נוחות קלה. יש כמה עקרונות ופעולות שיווקיות מקדימות שיכולות לעזור ללקוח לקנות מבלי שנצטרך "למכור" לו.
רוצה יותר לקוחות? הגיע הזמן שנדבר.
Israel,Tel Aviv
תל אביב ,ישראל,ראשון לציון
|
050-4689170